Belangrijk voor je begint

Voordat je aan de slag gaat is het goed om onderstaande informatie eerst goed te lezen, zodat je een beeld hebt van het cliëntenportaal en wat van je verwacht wordt. Hier zie je ook welke stappen je moet volgen.
De informatie rondom het cliëntenportaal op de PSW Toolbox is in stappen opgedeeld. Volg je de stappen niet of lees je maar de helft, dan zal je zien dat je tegen problemen aan gaat lopen.

Lukt het niet om het cliëntenportaal geactiveerd te krijgen?

  • Loop alle stappen in handleiding nog een keer goed na, deze vind je hier terug op de PSW Toolbox
  • Raadpleeg eerst een collega, LAO-er of COV ambassadeur
  • Kom je toch niet verder, dan kan de LAO-er of COV ambassadeur extra hulp inschakelen van Functioneel Beheer Care4 (ECD). Klik dan hier voor de vervolgstappen

 

Dit hoor jij te doen als medewerker van PSW

Hier volgt eerst een korte samenvatting, in de handleiding vind je de uitgebreide 'stap voor stap' beschrijving.

Stap 1: Zorg eerst dat alles goed ingericht staat in Care4

  • Denk hierbij aan:
    - Ouderlijk gezag (18-)
    - Juridische status (18+)
    - Toestemming zonder gezag of wettelijke vertegenwoordiging
  • Staat het e-mailadres goed ingevuld?
  • Is de cliënt actief in zorg binnen PSW?

Stap 2: Zorg dat je voor jezelf een goed beeld hebt van het clientenportaal en hoe dit werkt voor de gebruiker

Stap 3: Verstuur via de gebruikerstoegang een activatielink naar de gebruiker van het cliëntenportaal, deze ontvang een e-mail met de activatielink

Stap 4: Zorg dat de gebruiker aan de slag kan met het activeren of gebruik van het cliëntenportaal

  • Stuur de handleiding naar de gebruiker
  • Stuur de link van de PSW Toolbox (er is een eigen informatiepagina voor de gebruiker van het cliëntenportaal)
  • Of ga samen met de gebruiker aan de slag en loop samen door de handleiding

 

Dit advies kan je geven aan de gebruiker van het cliëntenportaal

Voor het activeren en gebruik van het cliëntenportaal is het handig om twee apparaten tot je beschikking te hebben

  • Bijvoorbeeld een combinatie van een mobiele telefoon en een laptop/pc of tablet
  • Is er maar één apparaat beschikbaar, dan is het gebruiken van het cliëntenportaal lastiger. Lees in de handleiding hoe je met één apparaat aan de slag kan gaan.

 

De verificatiecode is 30 seconden in beeld, maar is in totaal 3 minuten geldig. Springt de verificatiecode te snel weg en verandert deze te snel?

  • Noteer de verificatiecode eerst op een papiertje, mocht het intypen op het scherm niet zo snel lukken
  • Maak een schermfoto/screenshot van het scherm van je telefoon. Bij sommige telefoons kan dit door twee knoppen tegelijk in te drukken, hierdoor krijg je een foto van de verificatiecode.

 

De verificatiecode kan je altijd terugvinden in je Google Authenticator-app.

  • De verificatiecode wordt nooit toegestuurd via sms of via e-mail
  • Bij iedere keer inloggen kijkt de gebruiker in de Google Authenticator-ap voor de verificatie-code. Deze is iedere keer nodig bij het inloggen, dus niet eenmalig om te activeren.

 

Een snelkoppeling/favoriet/bookmark opslaan op het apparaat van de gebruiker?

  • Het clientenportaal is bereikbaar via https://www.mijnpsw.nl. Zorg ervoor dat dit webadres wordt gebruikt, dan weet je altijd zeker dat het cliëntenportaal bereikbaar is.